Znikające lasy

Sobota, 4 marca 2017 · dodano: 04.03.2017 | Komentarze 6

Szybki powrót z roboty, obiad i pędem na rower, by załapać się na wiosenne temperaturowe szaleństwo. Udało się, pierwszą godzinę jechaliśmy z wiatrem i w ciepłych promieniach słońca......

...zapowiedź dzisiejszej pogody, miałem  przed wyjściem do pracy - z okna....

...a z rowera - takie perełki czekały na przydrożnych krzewach....

...i jakby inaczej, Karkonosze kłuły swą bielą oczy...

...stado żurawi umknęło nam w chóralnym wrzasku ale dwa się odłączyły w poszukiwaniu żerowiska i wylądowały na polu przy drodze naszej wędrówki...

...strażackie stawy, Dudysi, dziecięce wspomnienia...

...las, który jeszcze stoi - skrót ze Szczytnicy do Tomaszowa...

...i las który leży, polan po wykarczowaniu nie fotografowałem - płakałem a na dalszy komentarz mnie nie stać.

Trasa; do Szczytnicy i powrót przez Tomaszów.

Kategoria z żoną

| 16:22 wtorek, 7 marca 2017 | linkuj marudaXL, mors - racja po waszej stronie olbrzymia, mimo tego, że rozumiem w czym rzecz to szok szokiem i może, żeby to strawić, to trzeba (wedle przykładu) podlać.;)))

Dziasiek! próby trwają, może wiosna pomoże. Nic na siłę, bo zrazić łatwo a to ma być przyjemność.:)
mors
| 22:14 poniedziałek, 6 marca 2017 | linkuj Dopowiedziałbym jeszcze, że kto nie ma w domu mebelków i panelków niechaj pierwszy "rzuci kamień"...
marudaXL | 21:58 poniedziałek, 6 marca 2017 | linkuj Znajomy leśniczy zwrócił mi uwagę, że współczesny las poza rezerwatami to nie pierwotna puszcza, to uprawa drewna w celach komercyjnych! Tak, jak na polu buraków czy ziemniaków jest czas sadzenia, zabiegów agrotechnicznych i na koniec zbiorów. Różnica jest taka, że na polu buraczanym rolnik nie toleruje obcych a leśnik w lesie musi, przynajmniej na razie w naszym kraju (bo gdzie indziej bywa inaczej) no i różni się czas między sadzeniem a zbiorem - niecały rok w przypadku buraków a 20 - 30 lat dla lasu. To, co napisałem, to tylko krótkie streszczenie długiej, lekko podlewanej rozmowy i muszę przyznać, że w zasadzie mnie przekonał.
Dziasiek
| 21:46 poniedziałek, 6 marca 2017 | linkuj A Dudysia ciągle trzyma pion? Kiedy da się spoziomować?
| 13:12 niedziela, 5 marca 2017 | linkuj Lasów nigdy dostatek, niby najwięcej w Europie ale to i tak mało.;)))
A żurawi fakt, dużo, tym bardziej, że część zimowała u nas.:)
mors
| 21:28 sobota, 4 marca 2017 | linkuj Lasów Ci u nas dostatek. ;)

A żurawi w tym roku tyle, jak nigdy, przynajmniej w mojej okolicy.