Grudzień, 2020

Wał Okm.

Czwartek, 31 grudnia 2020 · dodano: 31.12.2020 | Komentarze 0

Słońce rozgrzało zmrożoną okolicę a bezwietrzna aura i błękit nieba wygoniła mnie na szutry Wału Okmiańskiego...

....dookoła tylko przyroda, lasy, polany, łąki i orne pola oblegane przez stada saren....

....szutrami, przeciskam się pod wieżę obserwacyjną przy leśnym dukcie do Okmian.
Sucho odziwo, puszczający poranny przymrozek nie tworzy błota a cisza i promienie słońca dopełniają komfortu
w leśnych ostępach....

... ale na gołej przestrzeni z Lubkówka do Lubkowa poczułem delikatny wiatr, który w połączeniu z tym rowerowym,
przenikał przez ubranie, dotykając skóry i wywołując niemiły dreszcz chłodu.
Ostatni dzień roku zaliczony, dotrwaliśmy "jakoś" i oby ten jutrzejszy świt nowego, przyniósł nam radość, spokój i co najważniejsze ZDROWIE.
Tego Życzę Każdemu  -  Szczęśliwego Nowego Roku 2021:)))))))))

Kategoria Terenowo

Wielki Księżyc

Środa, 30 grudnia 2020 · dodano: 30.12.2020 | Komentarze 0

Poranny spacer po bułki do sklepu, oczarował mi olbrzymi czerwonawy księżyc i to w pełni a jeszcze wczoraj myślałem, że już po pełni, tak mi się zdawało....

...przystanąłem na dłuższa chwilę, by go odprowadzić za horyzont....

...śniadanie, kawka i w trasę, nie ma to jak cudowny widok z rana, motywacja wyszukanie oryginalna.;)))

Księżycowe promienie

Wtorek, 29 grudnia 2020 · dodano: 29.12.2020 | Komentarze 3

Trafił mi się wypad nocny, całkowicie w noc pojechałem, zobaczyć rynek w Bolcu chciałem....

...i co chciałem, zobaczyłem, jak zawsze od lat  - pięknie, tylko śniegu brak.....

...tego roku, przewróconą filiżankę zastąpił anioł i to z aureolą...;)))

Czyste niebo, księżyc dwa dni po pełni, bezwietrznie i ciemno. Do Bolca prowadziły mnie szerokie skrzydła Łabędzia a jej Deneb, oświetlał mi ścieżkę, na powrocie drogę wskazywał pas Oriona a wschodzący Syriusz promieniał, mrugając ironicznie i tak mi się zdawało, że to przez Małego Psa, który od epok pradawnych, goni tego Dużego....;)))

Kategoria tam i z powrotem

Polna ławeczka

Poniedziałek, 28 grudnia 2020 · dodano: 28.12.2020 | Komentarze 0

Dziś, moc mnie rozpierała więc poszalałem, choć ciepło nie było....

....foty jakieś były ale światła niewiele i nie powychodziły, nawet te z rana gdy purpurowy wschód zachwycał;)....

....i tylko mapka pozostała.:)

Temperatura:-1.0

Trzy niedziele w koronie

Niedziela, 27 grudnia 2020 · dodano: 27.12.2020 | Komentarze 3

Słabym jeszcze - ukiszony kwarantanną, zmaltretowany covidową zarazą, wychodzę przewietrzyć płuca i dotlenić się na maksa. Jadę powoli, delektuję się ruchem, którego przez ponad dwa tygodnie byłem pozbawiony.
Nie przemęczając się, podziwiam otoczenie tak wiele razy widziane i nie zauważam zmian, cuda natury; zimowa zieleń, zmrożona ziemia, błękit nieba, biel nielicznych chmur i słońce żółtawo jaskrawe, wszystko było na swoim miejscu ale tak jakby piękniejsze - odetchnąłem, świat się jeszcze nie skończył.;))))

Kalorie: 1904 kcal

Wmordewind

Niedziela, 6 grudnia 2020 · dodano: 06.12.2020 | Komentarze 0

O szóstej rano koty zadziałały jak budzik i tak miało być, o siódmej planowałem wypad na setkę ale budzę się w nie najlepszej kondycji i bez pigułki ani rusz......

....z rezygnacji z wypadu powstrzymuje mnie widok z okna, a więc zmiana planów i tel. do kumpli...

....krążę chwilę po okolicy dając sobie czas przed spotkaniem i w Żeliszowie zachwycam się samotnym drzewem, by za chwilę odebrać tel.
Ruszam z Darkiem na Gromadkę, tempo mamy duże, pomimo silnego wiatru, w Chościszowicach na krótko dołącza Daniel i w Kruszynie rozstajemy się, mnie pozostaje samotna walka z bardzo mocnym wiatrem - dał mi w kość - ale zanim ruszę, spotykam kumpla z Bolca...

...dwa kolory poziomek przez chwilę rządzą na rowerowej, wymieniamy kilka zdań i w drogę. Na dwa km przed końcem trasy, łapią mnie skurcze i musiałem rozchodzić zanim ruszyłem dalej oj! Wiało dziś nie licho....;)))