w grupie

Rekonesans trasy

Sobota, 8 czerwca 2019 · dodano: 08.06.2019 | Komentarze 2

Dzień ósmy; Rekonesans trasy wspólnie z kumplami.
Jedziemy w pięciu, tempo z początku mocne, pomimo lekkiego, długiego wznoszenia się trasy, od granicy gmin przed Żeliszowem, odbijamy w prawo i szybki zjazd do R, ciśniemy, by wyłapać jak najwięcej wiatru we włosy, biję przy tym swój rekord zjazdu w tym miejscu - niebywałe.
Pod szczyt koło kamionki, wleczemy się już wolnym, zadyszanym tempem dalej, jazdę uspokajamy na tempo 21km/h
i poznajemy uroki trasy rajdu, końcówkę kończymy we czterech (brat odbija w Iwinach do siebie) i z mocnym przytupem wpadamy pod remizę. Ekipa idealnie wycyrklowana, jazda z tych wybornych.;)))

...w nie dalekiej przyszłości, z taką ekipą, można zaliczyć czterdziechę, z pętlą wokoło Bolca.;)
I dzięki wszystkim za stawienie się o tak wczesnej porze - w końcu to łykend.;)))))
Kategoria w grupie

"Głęboki wdech, duży łyk"

Niedziela, 7 kwietnia 2019 · dodano: 07.04.2019 | Komentarze 0

Weryfikacja trasy gminnej parady rowerów i gminnego rajdu na orientację...

..."jeźdźcy gminy"- zmierzyli, policzyli, zweryfikowali a to co ustalili, już wkrótce oficjalnie na ogłoszeniach, mapach, powiadomieniach.
Największe, Gminne Święto Rowerowe w Warcie Bolesławieckiej zbliża się wielkimi krokami, pozostało - 69dni.;))))

Bałkańska Feta

Niedziela, 2 września 2018 · dodano: 02.09.2018 | Komentarze 12

Dzisiejsza wycieczka, to jazda w towarzystwie do "Wioski Smaków" na Święto Pity czyli do Lipian. Jak co roku, frekwencja bez zmian a pita smaczna, że bez dokładki się nie obeszło.;)))

Siedmiu wspaniałych, tylu nas było.;)))

Powrót przez Krępnicę.

Geościeżka

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 09.07.2018 | Komentarze 3

Wycieczka do Geoparku w Łęknicy.;)))

Wczoraj odpłynąłem, zmęczony całodniową organizacją wszystkiego, by wycieczka się powiodła ale od początku.
Po olbrzymich perypetiach z załatwieniem wszystkiego, wreszcie dzień wyjazdu.
Pobudka z pierwszymi kurami i szykowanie się, jazda po lawetę, parkowanie w odpowiednim miejscu (plac przy straży ppoż) i po rower, lawety pilnował WolfPL, który przenocował ją na swojej posesji (dzięki Krzysztof!)
O 7,00 pierwsi wycieczkowicze i pakowanie rowerów, zaraz po tym trudzie zjawił się bus, podczepianie poszło sprawnie, zostało jeszcze wpiąć pin i jazda a tu zonk, w lawecie pin 7-io bolcowy a w busie 13-to i co dalej?
Telefony gorące, bo to niedziela nie handlowa, zresztą o tak wczesnej porze i tak by było trudno cokolwiek zdobyć, na szczęście udaje się znaleźć w Warcie (dzięki brat!) te 7km bez świateł w lawecie daliśmy radę.;)))

Warta zapakowana, Kruszyn zapakowany i jazda do celu w miłej atmosferze i spokojną wyludnioną A18 do Żarki Wielkie, wypakowujemy się radośni przy straży ppoż - dziwny zbieg okoliczności;)))
Przechodzimy na drugą stronę jezdni i wjeżdżamy na sześciokilometrowy odcinek szutrowej drogi rowerowej do Łęknicy. Piękna trasa długości całkowitej 25km z Łęknicy do Tuplice.....

...roześmiane twarze mówią same za siebie, ścieżka rewelka, na całej długości w takim zalesieniu...

....przywitanie z geościeżką przy pierwszej bramie...

...i zaczynamy zwiedzanie Geoparku....

...jezioro Afryka - żelazna woda, życia pozbawiona ale kolorowa, czerwono-złocista...

...a hałdy wodą uformowane jak kopce termitów, lub księżycowy krajobraz jawiły nam swoją urodę...

...zainteresowanie było spore, choć nóg nikt moczyć nie spróbował;)))...

...nad innym jeziorkiem tylko kikuty drzew z byłego lasu, pochłoniętego zapadliskiem, w którym kwaśne deszcze swój zbiornik znalazły:)))...
Tu foty mi się skończyły a które można zobaczyć tu.

....i były jeziorka zielone, żywe, okwiecone a potem przejechaliśmy przez miasto i wjechaliśmy do Parku Mużakowa, zaliczyliśmy most z cegły murowany, i punkt widokowy - mauzoleum Twórcy tegoż parku i widzieliśmy krąg druidów, tam moc pradawną czerpaliśmy i dęby stare też widzieliśmy a nawet jednego w osiem osób objęliśmy;)))...

...a potem był zjazd do parku zamkowego i pod zamek Bad Muskau a tam koncert Swingu, chwilę posłuchaliśmy i na kawkę do powozowni.;)))
Jeszcze przejazd przez bazar, gdzie chętnych na zakupy nie było i powrót na parking do busa.
Powrót nam się wydłużył, bo A18 w stronę Bolca nie do jazdy a lokalne drogi do Gozdnicy wiele do życzenia pozostawiają ale docieramy z 15-to min. opóźnieniem. Pożegnanie , rozliczanie i powrót z Bolca rowerem, zmęczony ale usatysfakcjonowany, wycieczka moim skromnym zdaniem udana ale zawsze można lepiej.;)))

Pozdrawiam wszystkich czytających a chętnych do uczestnictwa zapraszam w przyszłości, na pewno w tym roku odbędzie się (jak pozwoli pogoda) wyjazd do Lipian na "Święto Pity".;)))

Magiczne miejsce

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 20.05.2018 | Komentarze 3

Pławna - Miejsce Magiczne, to tam wiodą ścieżki naszej drugiej, grupowej wycieczki. Na spotkanie,
przyjeżdża sześciu bikerów. Punkt 10,00 ruszamy w kierunku starej biblioteki i obieramy kierunek na sąsiednią wieś....

...gdzie przeżywamy miłe zaskoczenie - w Ustroniu zaczyna pięknieć...

....do Chmielna pędzimy z górki, dużej górki a prędkość wzrastała i gdyby nie ten dziurawy asfalt?;)))

W Chmielnie, kolejne zaskoczenie - będzie z tego eksponat muzealny czy może będzie latać?
Pytanie przebrzmiewa w milczeniu, wszyscy się zastanawiają odjeżdżając  w zachwycie. Na chwilę wstępujemy do pałacu w Brunowie i dalej....

....na Lwóweckim rynku, dziewczyny polują na magnesy, po czym wskakujemy na rowerową i kolejna atrakcja - achom i ochom nie było końca a fota goniła fotę....

....Szwajcaria Lwówecka zawsze robiła na nas wrażenie.Tu rozstajemy się z Danielem i już w piątkę jedziemy do końca...

...do Pławnej docieramy szybko, parkujemy nasze wycacane rowery przy altanie 'smacznego posiłku" i pniemy się serpentyną na szczyt do kapliczki drogą krzyżową...

....za kapliczką miejsce widokowe, góry zamglone, jak to przeważnie o tej porze a rano, taki przejrzysty widok był...

...po zejściu do altany ładujemy baterie, chwilę gawędzimy i zjeżdżamy do Galerii Milińskiego...

....na kawkę, którą serwuje  sam właściciel - artysta wielkiego formatu - w ceramicznych filiżankach, z których jedną malowała Dudysia;)))....

...żegnamy się z Dariuszem-artystą i zahaczamy o Arkę Noego, nie wstępujemy, taki widok nam wystarcza...

....czas na powrót, na wyjeździe z Pławnej kibicują nam kamienne wróżki...

...w dobrych humorach przelatujemy pod Szwajcarią Lwówecką, prawie jej nie zauważając,śpieszymy wolnym tempem do kolejnego celu...

..."Czerwony Rak" - ostoja wodna dla spragnionych turystów....

....uspokojeni falami zalewu na Bobrze wpadamy do Włodzic, nad minielektrownie poniemiecką, cykamy foty i jedziemy do "Piekiełka" - ogrodu dendrologicznego przy ppoż 15 na trasie Włodzice- Żeliszów, głęboko zaszytego w leśnych ostępach.

Powrót, szutrową  koło Perły
Żeliszowa i główną do R.  Pogoda wymarzona, super towarzystwo i moc atrakcji, warto było spędzić ten czas w takiej formie.:)

Trasa; R. Ustronie, Chmielno, Brunów, Lwówek, Mojesz, Pławna - powrót, Pławna, Mojesz, Lwówek, Rakowice,Włodzice, Drogą Gwarków przez Piekiełko, Żeliszów, R.

Z Grupą

Niedziela, 13 maja 2018 · dodano: 13.05.2018 | Komentarze 3

"Pierwsze koty za płoty", wycieczka  z grupą udana, czas na drugą i czwarty Rajd Rowerowy w Gminie Warta Bolesławiecka.:)
Fot nie robiłem, zajęła się tym Dudysia:)

PITA

Niedziela, 3 września 2017 · dodano: 03.09.2017 | Komentarze 3

Ostatnia wycieczka z cyklu "codwatygodnie" - cel - "Święto Pity".
Na starcie nie robię zdjęć i właściwie przez całą drogę do celu...

... docieramy na festyn z przygodą, WolfPL łapie gumę w przednim kole, szubka wymiana i parkujemy w okolicy końca kolejki a Dudysia już z aparatem...

....cykam i ja w oczekiwaniu na pierwszą porcje wystaną w "kilometrowej kolejce"...

....pojedliśmy, posłuchaliśmy muzyki i czas w drogę, prze las do Nowej Wsi Kraśnickiej....

...zakręt koło cmentarza i do Kraśnika Dolnego...

...przystanków nie było, czarne chmury ciągnęły z zachodu i wiatr wzmagał się z minuty na minutę....

....kolejny zakręt i ferma  kurza za nami...

...wpadamy do Kraśnika Górnego a długie cienie zwiastowały ciemność...

...w Tomaszowie słońca już ubyło, przeskakujemy do Lubkowa i zajmujemy całą drogę, przeżywamy dzisiejszy wypad. Lubków przelecieliśmy w mgnieniu oka, jeszcze Iwiny i R.
Mała przesyłka dla bikerki co musiała zawrócić a której nie zdążyłem cyknąć foty i powrót do domu.
Drzwi klatki schodowej otwieraliśmy wraz z pierwszymi kroplami deszczu - uf - pogoda wytrzymała, rewelacyjna wycieczka, smakowita, odprężająca.;))))

Trasa; R, Iwiny, Lubków, Tomaszów, Kraśnik Kol. Gór. Dol. N.W.K. Lipiany -  powrót tą samą trasą.

Pokutujące Skałki

Niedziela, 13 sierpnia 2017 · dodano: 13.08.2017 | Komentarze 2

Kolejna codwutygodniowa wycieczka, tym razem siedmiu bikerów, na starcie pięciu a po drodze dołączyło jeszcze dwoje. Niestety Skałki sobie odpuściliśmy, ostatnie opady zalały lasy i powstało błoto polecieliśmy więc na wał poflotacyjny w Warcie, już w okrojonym składzie, czyli we czworo, tam dopadł nas deszcz i na górę nie było sensu wchodzić. Objechaliśmy zakład kamieniarski betonówką i na szosę. Do Iwin coraz mniej padało a do R. już było sucho. Wycieczka mimo warunków udana. Kończę ten wpis a za oknem błękit nieba wyłania się nad horyzontem, będzie pięknie ale z mokrą głową nie ma co wychodzić.;)))
Kolejna wycieczka we wrześniu - jeżeli pogoda dopisze - "Święto Pity" długość trasy 50km. Pożyjemy zobaczymy.;)))

Na drodze przed Ustroniem.

Przed Wartowicami.

Trasa; R, skrótem koło byłej biblioteki, Ustronie, Żeliszów, Stare Jaroszowice, Wartowice, Warta, Iwiny, R.
Bikerów dziś mnogo było.

h km/h:
Rower:

Ogłoszenie

Wtorek, 8 sierpnia 2017 · dodano: 08.08.2017 | Komentarze 5

REGULAMIN IMPREZY DO WGLĄDU NA MIEJSCU ZBIÓRKI.

Doliną Skory

Niedziela, 30 lipca 2017 · dodano: 30.07.2017 | Komentarze 5

Trzecia wycieczka imprezowa po rajdzie czerwcowym - bikerów 6-ciu, trasa Doliną Skory przez Wieś Don Kichota....

...pierwszy przystanek na punkcie widokowym między Nową Wsią Grodziską a Pielgrzymką...

....widoki były dziś przepiękne....

...pierwsze wiatraki Wojcieszyna i tablica z Cerwantesem - twórcą Don Kichota a przed nami jeszcze kilka takich atrakcji...

...wzdłuż rzeki jadąc, podziw nad podziw mając a wiatr nam w plecy, zmieniamy trasę w Uniejowicach i gnamy prosto przez Zagrodno....

...w pełnym pędzie podziwiamy mostek za mostkiem...

...i rzekę cichą, spokojną, przeźroczystą...

...wyskakujemy pod górkę z Zagrodna a potem pniemy się pod kolejną w Olszanicy, żar leje
 się z nieba, wytapia nam ostatnie poty,
wjeżdżamy w las i kierujemy się na Jurków, w cieniu Grodźca jedzie się lżej...

...ostatnia prosta do R. z górki, niemiłosierny gorąc odbiera nam ostatnie krople wody ale już meta - super wycieczka kończy się pod strażą. Pogoda dopisała, zmiana trasy nawet skróciła nam długość trasy wcześniej typowaną.

Przebieg trasy; R. Sędzimirów, skrótem szutrowym do Nowej Wsi Grodziskiej, Pielgrzymka, Wojcieszyn, Uniejowice, Zagrodno, Olszanica, leśnym skrótem szutrowym do Jurkowa i R.