Złoty strzał

Polana Izerska

Sobota, 18 czerwca 2022 · dodano: 18.06.2022 | Komentarze 0

Wreszcie obrali my kurs na "Karki" na pierwszy rzut Jakuszyce. Dojazd do celu autem, zajął nam 1,5 godz. Pierwsze półgodziny chłodne a potem super temperatura, lekki wiaterek i mega widoki....

... z parkingu od razu wbijamy się na szlak i jazda asfaltową trasa do stacji turystycznej "Orle" gdzie zamiast odbić w lewo to obieramy kierunek na wprost...

....tak docieramy na Hale Izerską po drodze mijając kolarzy ścigających się w Gravel Adwenture....

.... jedziemy i podziwiamy ...

....przed "Chatką Górzystów" orientujemy się co do kierunku  jazdy i zmieniamy cel ...

....Izerskie Garby widoki po horyzont z pierwszym planem Krainy Wygasłych Wulkanów...

....przygód co nie miara, pchania, zjeżdżania, podjeżdżania  i zachwycania...

...mega wypad, idealna pogoda, super dobrane rowery, towarzystwo i plan jazdy i to nie było ostatnie słowo naszych rowerów w tamtym regionie.;)

Arboretum rododendronów

Niedziela, 29 maja 2022 · dodano: 29.05.2022 | Komentarze 0

Szóste podejście do miejscowości Kromlau, 6km za Bad Muskau, całkowicie udane....
.... tradycyjnie, parkujemy na strzeżonym przy bazarze i obieramy trasę przez pałacowy park, wokoło zamku Bad Muskau...

...na miejsce docieramy ddr-ką i jest! To, co tak nam umykało a to tylko rzut kamieniem od szosy;)....

...zwiedzamy wszystko co się da - wąwóz rododendronów, staw syren, staw lilii, krzesło sędziego gdzie szamaliśmy...

....i wiele innych atrakcji, bo na rowerze można więcej:) choć w wielu miejscach musieliśmy pchać z powodu tłumów....

....ale najważniejszy był most Rakotz - widok od wschodu...

....i widok od zachodu ten główny, akurat w tym momencie, zza chmur wyjrzało słońce i zrobiło się ciasno.
Ledwie się dopchałem i zrobiłem fotę nad kaskiem Dudysi....

....te słupy bazaltowe są chyba oryginalne, pozabierane z okolicznych wulkanów;)...

....ogrody nad licznymi stawikami są bajeczne....

....i jeszcze wrzucę las pochłonięty przez jezioro, akurat jedyny taki z pośród tuzina jakie napotkaliśmy, jadąc na spotkanie wąskotorowej kolejki ale to już u Dudysi;)...

...region polecam ale tylko rowerem a jest wokoło Łęknicy atrakcji na wiele dni...:)

Klasztor St. Marienthal

Poniedziałek, 2 maja 2022 · dodano: 02.05.2022 | Komentarze 2

Trzeci dzień łykendowej majówki......pomysł był na Zittau ale brakło by czasu na klasztor i przysłupowe domy w Ostritz na które Dudysia chorowała....

...zaczynamy jak zawsze na Bulwarze Greckim - najpiękniejsze miejsce w Zgorzelcu....

....oczywiście wiadukt, stała przelotowa w kierunku stalagu za miastem....

....i bajkowa rowerowa do Radomierzyc gdzie obowiązkowa kawka w restauracji w Starym Młynie...

...takie tam uroki trasy...

...ze słupem granicznym ...

....i jest cel naszej podróży - klasztor St. Marienthal... wspomniane domki będą u Dudysi z pewnością...;)))

...powrót mamy przez Berzdorfer See, urokliwy, pokopalniany zalew z zamkiem Landskrone w tle - ciągle nie zdobytym...

...ostatni rzut na zalew przy plaży....

...i kończymy na moście w Gerlitz-Zgorzelec, na rynek tego pierwszego już nie starcza sił i czasu...

...uchachani , wracamy do dom, A4 do Bolca prawie pusta w przeciwieństwie do kierunku na Zgorzelec - tir poganiał tira itd. itp.;)))

łuk Mużakowa

Sobota, 30 kwietnia 2022 · dodano: 30.04.2022 | Komentarze 3

Łykendowa wyprawa w nieznane, towarzystwo znane, dobra zabawa i mile spędzony czas.....

...lądujemy w Trzebielu jednym z dwóch miejscowości na końca Łuku Mużakowa przed celem naszej wyprawy....

....do celu właściwie mamy z górki, po drodze przystanek nad jeziorem i małe co nieco na żołądek....

...wpadamy do miejscowości Brody, najpierw kawa i pałacowy ogród...

...mógłbym opisywać dzikość tej natury w nieskończoność ale określę to słowem jednym - magia....

...a to cel, pałac w Brodach von Bruhla....

....w ciągłym remoncie....

...żegnamy przybytek przy bramie powitalnej i jazda ....

....jazda na trasę Odra Nysa - pałac w Forst....sentymentalny powrót do Trzebiela. Te trasę przejechaliśmy w całości parę lat temu w podróży do Świnoujścia...

...po spakowaniu rowerów, zaliczamy drugi raz Tuplice - pizzerie Jamajkę i szamamy pyszną zapiekankę. Długi łykend zaczęty,,,;)))

Kunice-Lubiąż

Niedziela, 27 marca 2022 · dodano: 27.03.2022 | Komentarze 2

Z cyklu; łykendowy wypad gdzieś dalej poza komin, towarzystwo bez zmian czyli nawiedzona trójca - Dudysia, Sky1967 i nahtah;)))

...akurat w drodze i to główną z Legnicy do Prochowic...

....na moście pomimo zakazu fot kilka...

....i tu, w pod klasztornej karczmie, podpłomyki skonsumowaliśmy smakowicie...

...rańszą fotę ostrość zjadła ale popołudniowa, niebieskość zyskała nad wyraz....

...dziś bez mapy jazda była, tak na czuja i wielce udana, słoneczna, bezwietrzna i z humorem...;)))