avatar Ten blog rowerowy prowadzi nahtah z miasteczka Raciborowice G. k/Bolesławca. Mam przejechane 78454.43 kilometrów w tym 5448.58 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.42 km/h i się wcale nie chwalę.

Wrzesień, 2018

Most do "małpiego gaju"

Niedziela, 30 września 2018 · dodano: 30.09.2018 | Komentarze 2

Za dnia, z Dudysią na nowy most w Łaziskach, nad obwodnicą....

....w nocy, widoki tylko gwiezdne ale w dzień...

...wynurzyła nam się malownicza trasa....

...z mostu, Karkonosze wymiatają...

...gdzie nie spojrzeć tam oko cieszyć można...

...i na całej trasie rowerowej góry, góry, góry, tu, przesadziłem z zoomem ale inaczej wrażenia opisać nie umiem;)))....

....przed Wartą, zaskakują nas dwie paralotnie, nawet nam jedna pomachała...

...zrobiły pokazową parę kółek i odleciały ku ostatnim promieniom dnia.;))))

Późno wyjechaliśmy, bo błogie lenistwo nas rozłożyło i koniec końców, spędziliśmy na oglądaniu mistrzostw świata w kolarstwie szosowym - wyścig był pasjonujący.;)))
Test lampki wypadł pomyślnie i zostanie nabyta, jest moc.;)))

Prox Aero F III

Sobota, 29 września 2018 · dodano: 29.09.2018 | Komentarze 5

Noc ciemna, choć oko wykol - takiej aury dziś mi trzeba, bo test robić będę.....

....ale zaczynam od delikatnych fajerwerków, do nocy muszę dojechać....

...wreszcie włączam co mogę włączyć i cieszę oko mocnym strumieniem światła.
Nową lampke, jak w tytule, z diodą cree XP-G2, 2000 mAh, 400lumen (ponoć nie oślepia kierowców - acha!) musiałem mieć opuszczoną na długość widzenia do 15m, choć dobry widok dawała do 50m i nieźle do 100m.
Jak na duże już zużycie mocy, wzięta ze sklepu i nie doładowana, dawała światło jak te lidlowskie....

...tu świeci do 15m ale już migał boczny alert o zużyciu mocy....

...tu natomiast mocno na długość około 25m a dalej łapał się każdy odblask. Sprawdziłem lidlowską i okazało się, że nowa już mocno osłabła i nie dało rady na niej jechać. Muszę doładować i jutro jeszcze raz przetestować ale jestem zadowolony, moc jest.;)))

Trasa; na kozie rondo i pod most na nowej obwodnicy, za mostem droga rowerowa ze dwieście metrów w asfalcie i wjazd na most również w asfalcie, do ronda przy PZZ-tach coraz bliżej.:)))

...a wczoraj na takie, cudne niebo wpadłem, sprawdzałem sprawność INNEGO, ale to było podwórkowe kółeczko i tylko ta fota.;)))

Kategoria nocna jazda, test

Spotkanie

Czwartek, 27 września 2018 · dodano: 27.09.2018 | Komentarze 2

Na spotkanie w Warcie, piekarnia, pałac i pączki w blasku złocistego zachodu. Nieliczne przejażdżki z przyjaciółmi odstresowują.:)

Parada

Sobota, 22 września 2018 · dodano: 22.09.2018 | Komentarze 9

Jak co roku, wyprawa do Jeleniej na paradę.
 Wczesna pobudka i wyjazd przed szóstą do Lwówka na umówione spotkanie z Daniel55, jest ciemno, niebo zaściełają niknące powoli gwiazdy a Syriusz - najjaśniejsza z nich - rozświetlała odchodzące na wschód, deszczowe chmury. Mocne lampy, pozwalają mi na jazdę bez stresu, tylko świecące ślepia lisów czmychających w gęstwinę lasów odwracają moje myśli od celu podróży. Docieram na miejsce, chwila pogawędki na CPN-ie  i w drogę.
Aura nam sprzyja, niebo, szybko jaśniejące, pokrywa się lazurowym kolorem, tylko ten poranny chłód, jeszcze mocniejszy w pierwszych promieniach wschodzącego słońca daje nam w kość....

...pierwszy przystanek w Pławnej, za nami 27km drogi a przed nami podjazdy, wspinamy się pod pierwszy, drugi i kolejny, przeskakujemy Wleń skąpany w słonecznym blasku...

...i przed nami otwiera się droga do Pilchowic, po drodze, wzgórza rozświetlone, naprowadzają nas nad rzekę...

...a rzeka, skąpana w porannych oparach mgły, leniwym i niezmąconym tokiem wody prowadziła nas do zapory...

...tam słońce operowało całą swą mocą, blask swój w wodzie odbijając...

...Daniel, przejechał się po zaporze, szukając dogodnego miejsca na fotę akwenu...

...trudno było uchwycić piękno wzgórz, okalających spiętrzone wody Pilchowickiego jeziora...

...szukaliśmy lecz nawet góry nie chciały ukazać swego majestatu jak nad, tak i w tafli wody, której sporo ubyło po letniej suszy...

...zmęczyliśmy ostatni, największy podjazd pod Strzyżowiec i pognaliśmy przez Jeżów Sudecki wprost w objęcia Jeleniej Góry a wpadając na rynek, ujrzeliśmy czerwonego - w dumnej postawie - Jelenia z herbu miasta...

...po zapisach i odebraniu trofeum (koszulka parady) oraz kawy z ciastkiem w kawiarni "Pożegnanie z Afryką", ruszamy na poszukiwanie znajomych twarzy, spotykamy WolfPL, kolegów z Siekierczyna i kolegów z Bolesławca i niespodziankę dnia, TomSawyer-a we własnej osobie.
Po intensywnej konwersacji, ruszamy na trasę 18-tej Parady Rowerów w Jeleniej Górze, chłodno a chmury które pojawiły się zza gór, co rusz odbierały nam te miłe ciału, ciepłe promienie ale jedziemy...

...właściwie trzymamy się w trójkę, ja, Daniel i Tomek i tak do rozstania w Żeliszowie.
Po paradzie i krótkim postoju na mecie gdzie odbywały się wyścigi MTB z udziałem Mai Włoszczowskiej, mała konsumpcja i w drogę ...

...dostaliśmy cynk od kolegów z Bolca, że Perła Zachodu oferuje smaczne i tanie jedzenie, jedziemy trasą rowerową, która na krótkim odcinku, tuż przed pożądaną jadłodajnią, jest wąska i kostką wyłożona.
Konsumuję ruskie, na złoto podsmażone pierogi, zapijam kompotem z rabarbaru i... naładowany mocą węglowodanów w drogę, zdobywać szczyty ...

...najwyższy z nich to oczywiście Strzyżowiec, dobił moje uda  i dalej jechało mi się coraz gorzej, ociężalej i nawet ten widok nie zrekompensował mi wydatków energii, włożonej na wjazd a jeszcze przed nami Wleń, wyjazd pod drogę na Lenno i ostatni, długi podjazd pod most z drogą na Marczów, gdzie miałem definitywnie dość ale jak tu pokazać niemoc kiedy, do domu 30km.

Pędzimy drogą rowerową z Pławnej do Lwówka, bo z górki a Szwajcaria Lwówecka tylko nam mignęła. Lwówek skracamy skrótami i obieramy drogę koło Czerwonego Maku, jeszcze Włodzice i Suszki, chwila niezbędnego odpoczynku i razem podejmujemy decyzję jazdy do Żeliszowa, tam definitywnie rozstajemy się,
Naładowani endorfinami, zmęczeni, suniemy do domów te parę kilometrów w samotności, z myślą o ciepłym jedzeniu, o kąpieli i wolnym dniu jutrzejszym, o odpoczynku i regenerowaniu sił na następną wycieczkę po złote runo?po  koszulkę z rowerem? po medal pamiątkę? albo po prostu po kolejne endorfiny, od których uzależnieni, co jakiś czas musimy zdobyć parę, nie przymusowych kilometrów a raz w roku, po prostu być na paradzie.;)))))

Trasa; Do Jeleniej Góry i z powrotem.;)))

Kategoria parada

Jeszcze lato

Czwartek, 20 września 2018 · dodano: 20.09.2018 | Komentarze 0

Przed nocna przejażdżka w letniej, gorącej aurze...

...słońce, towarzyszyło nam z każdej strony...

....i zawisło nad horyzontem, czas stanął...

...trwało to wiele,wiele chwil ale wieczność nam nie dana, kurzawa z pól, rozwiała te marzenia i tą błogość...

...a chmury uzmysłowiły nam o zbliżającym się zmroku...

...gnaliśmy do domu w blasku księżyca a po drodze, jeszcze dopatrzyliśmy się wycinanych drzew i krzewów na trasie po kolejowej z Iwin do Raciborowic - budowa drogi rowerowej ruszyła - lato tego roku jest wspaniałe.;)))

Kategoria Regionalnie, z żoną

Łowcy promieni

Niedziela, 16 września 2018 · dodano: 16.09.2018 | Komentarze 0

Przedkolacyjna przebieżka po gminie, by na wzgórzach, złowić ostatnie promienie słońca.;)))

...i tak kończy się dzień rowerowych wrażeń...

...a ostatnie tchnienie słońca, podkreśliło cienką linie Karkonoszy.;)))

Wąwóz Myśliborski

Niedziela, 16 września 2018 · dodano: 16.09.2018 | Komentarze 13

Treningowy wypad z Danielem, okukać trasę rowerową z Jawora do Wąwozu Myśliborskiego...

...pobudki nie było, oczy otwierają mi się same, już o 4,00, na rower wsiadam o 6,30 i jadę na umówione spotkanie, po drodze odwracam wzrok - dzień budzi się do życia fantastycznymi kolorami, jest chłodno ale bezwietrznie a bezchmurne niebo rokuje na ciepłą i przyjemną pogodę...

...do Jawora docieramy wedle planu i odnajdujemy rowerową drogę do naszego celu, z jej pobocza ścielą się piękne widoki na Górzec(wulkan)-rodzynek Krajobrazowego Parku Chełmy...

...w Myśliborzu najpierw zahaczamy o pałac...

...cykam foty a tu nagle zlecieli się mieszkańcy sąsiedniego folwarku, najpierw kozy, potem czarny ogier i na końcu klacz...

...cel zdobyty, nie ma czasu na zwiedzanie, bo to ze dwie godziny by zeszło, pakujemy energetyki na ruszt i w drogę, w drogę ostro pod górę. Wymęczyła nas ta góra...

...ale w nagrodę dostajemy super widoki, na Okole i Kapele na horyzoncie....

...oraz wedle znaku na kolejny wulkan....

...czas nas goni i przelatujemy przez Muchów gdzie ładny pałac, Starą Kraśnicę gdzie skrót do Świerzawy i przez samą Świerzawę do Sędziszowej i ostatnia prosta do Sokołowca a tam widok na Ostrzyce...

..zbliżamy się do domu ale widok, który rano był przymglony na powrocie wymiata - mój ulubiony a Fudżi króluje.;)))

Trasa;Od Żeliszowa, przez R. Sędzimirów, N.W.G. Pielgrzymkę Jerzmanice Zdrój, Złotoryję (doliną Kaczawy) Kozów, Rokitnicę, Łaźniki, Sichów, Chroślice, Piotrowice, Jawor, Myślibórz, Myślinów, Muchów, Stara Kraśnica, Świerzawa, Sędziszowa, Sokołowiec, Proboszczów, Pielgrzymka, N.W.G., Sędzimirów, R. i krzyżówka pod Żeliszowem.;)))

Mrówka

Sobota, 15 września 2018 · dodano: 15.09.2018 | Komentarze 0

To był wypad po prezent a taki upatrzyliśmy w "Mrówce i tam go nie było, więc pokrążyliśmy po Bolcu by go zdobyć i powrót był w promieniach zachodzącego słońca...

...trasa; przez Kraśnik i Chościeszowice, powrót stałą trasa przez "kozie rondo"

Kategoria Regionalnie, z żoną

Droga

Środa, 12 września 2018 · dodano: 12.09.2018 | Komentarze 2

Krótki wypad po "tlen"....

...i leniwe bujanie się po gładkich dywanach regionu...

....a zachód bez fajerwerków, zaprowadził nas do domu przed zmrokiem.;)))

Trzydzieści sekund

Niedziela, 9 września 2018 · dodano: 09.09.2018 | Komentarze 3

Po powrocie z wycieczki w góry Kaczawskie, czyli do Krainy Wygasłych Wulkanów, krótki wypad na dożynki w Warcie...

...na fajerwerki spóźniliśmy się trzydzieści sekund...

...moc ludzi przy stadionie, nie pchamy się na siłę i jedziemy okukać brak śliwkowych drzewek, przy trasie rowerowej w kierunku Kruszyna - wycięli w pień a przyczyna, kryła się w palikach powbijanych do granicy gminy - będą robić drogę rowerową, hura,hura,hura! Cały brakujący kilometr.;)))