Sierpień, 2019

Miasto Ainurów

Środa, 28 sierpnia 2019 · dodano: 28.08.2019 | Komentarze 0

.......wlekę się na trasę bez mocy, bez siły ale z chęcią ukulania paru kilometrów i wpadam na "genialny pomysł" - ukulać trasę tam i z powrotem, czyli do Bolca;))).....

....oczywiście wjeżdżam od strony wysypiska i na widokowym R. strzelam pierwszą fotę....

....druga fota, to upolowany pod Bolcem widok na miasto Ainurów, ich dzisiejsza pieśń była spokojna, kojąca i parna z czającymi się dookoła burzowymi obłokami...

...na powrocie w Iwinach wyłapuję "oko Saurona".......

....ciemna strona mocy przegrała bitwę i dzień kończy się purpurą w sam raz na kolorowe sny.;)))

Wypalony upałami i wymęczony robotą dokulałem do domu parę kilometrów z endorfinowym "bananem". Rower to najlepsza rzecz jaka mogła znaleźć się na drodze ludzkości.;)))

Kategoria R-A-D-Z

Skradziony czas

Poniedziałek, 26 sierpnia 2019 · dodano: 26.08.2019 | Komentarze 3

Wyrabiam się ze sprawami po robocie i otwieram wrota rowerowych tras, gnam przed siebie ile tchu w płucach, wchłaniając rowerowy wiatr we włosy. Delektuję się zdobytym czasem, pozbywając się wszystkich niedobrych emocji.........i tyle, jakoś odeszła mi chęć opisywać niezrozumienie otoczenia.:)

...gdzieś po drodze przystaję, zero wiatru, cisza, widok po horyzont, pola, las i chmury - światy tajemnicze, kontempluję przez chwilę.......i ruszam z wolna, powoli rozwijam prędkość i znów czuję  "ten" wiatr....

...wystarczyło pojeździć i zrobiło się odlotowo.;)))

Kategoria Fanaberie

Kalorie: 1969 kcal

Urodzaj poziomek

Niedziela, 25 sierpnia 2019 · dodano: 25.08.2019 | Komentarze 2

10,00 meldujemy się z Danielem w Kruszynie, na umówionym miejscu z Kubą, przy "zbożowym rondzie"chwila pitu, pitu....

...i jazda, odprowadzamy kolegę w kierunku jego podróży...

...krótki postój na "falklandach" za Krępnicą, delektujemy się spokojem nad dawnym wojskowym kąpieliskiem....

...do Parkoszowa się nie pchamy, trasa do końca nie rozeznana a czas nagli, bo "czas nie trwa, czas goni"...

...w Małym Trzebieniu rozstajemy się z podróżującym poziomkowiczem, do Nowej Soli ponad cztery dychy a my spieszymy się na obiad,  przed nami bez mała trzydzieści kilometrów i grzejemy główną, by skrócić czas trwania jazdy.;)))

Dziś na rowerostradzie urodzaj poziomek, nie częsty to widok a oko cieszy.;)))

Rower:10-NYSKEA

"Jakuby"

Sobota, 24 sierpnia 2019 · dodano: 24.08.2019 | Komentarze 5

Święto Starego Miasta - Jakuby 2019 w Zgorzelcu i Gerlitz. Jedziemy autem do centrum Zgorzelca, parking w parku nad którym włada Dom Kultury....

...objeżdżam fontannę szutrowymi dróżkami...

...pod pałac - dziś Dom Kultury...
Bogactwo i przepych
Bogactwo i przepych © nahtah
...zimne posągi w kamieniu zaklęte, świadczą o bogactwie i przepychu panów minionych wieków...

Wiadukt Zgorzelca
Wiadukt Zgorzelca © nahtah
...dojeżdżam do wiaduktu, cykam fotę i wracam na....

...pajdę chleba ze smalcem, ogórkami i cebulą, pałaszuję na drewnianej ławce przy Akademii Tańca - trwają przygotowania, w tle, muzyka przedwojennych szlagierów. Kończę szamać i idę z dziewczynami na kawę, latte nie wymiatała, choć podana w ceramicznej filiżance ale ciacho było niebiańskie;)))...

Duch Lasu
Duch Lasu © nahtah
...po takiej energetycznej zaprawie, rozstajemy się i grzeję na trasę, lecę przez park gdzie byłem godzinę wcześniej i wyłapuje zaklętego w drzewie ducha lasu a dalej...

...kaczki cztery, na które piąta się wypięła.;)))...

...cerkiew? Nie miałem czasu rozkminić...

...ale przy tym takie "cuś" było

Dumny Orzeł Polski
Dumny Orzeł Polski © nahtah
...celem moim był Orzeł Polski w dumnej postawie ale...

...śmiem wątpić, by nasz,
Polski Orzeł był dumny, patrząc na sto tysięcy poległych żołnierzy II Armii Wojska Polskiego, poprowadzonych na pewną śmierć w "przeddzień"zakończenia wojny - to było ukryte ludobójstwo, zaplanowane przez "komunistycznych warchołów na usługach kryminalistów z Moskwy."

...dojeżdżam do Stalagu VIIIA ale zamknięty. Nie widząc kierunkowskazu drogi rowerowej, grzeję do głównej i odnajduje drogę do Koźlic, skąd widok na zalew Berzdorfer See wymiatał ale nie miałem dogodnego punktu na strzał i tak zjeżdżałem i zjeżdżałem z tej góry potężnej, aż  pozostał mi tylko widok na zamek Landskrone...

...zjechałem do Nysy Łużyckiej a tam trasa rowerowa do Radomierzyc...

...grzałem ile w lezie i napatoczyłem się na ten widok, dałem po heblach, wrzuciłem na wsteczny, by złapać lepszy kadr i znalazłem się twarzą w twarz z buszującymi w trawie, kolana zielone, ciuchy uwalone ale kadr jako tako wyszedł;)))...

...gnałem z podziwem i nie zdążyłem zrobić foty olbrzymiemu zaskrońcowi, pełznącemu w poprzek drogi...

....za to nie które zakręty, pokonywałem poziomką w poziomie, tak ostre były a szybkość koło trzydziestki. aparat mi prawie wypadł a podeszwa zagrzała się na krawędź dziury...

ER7
ER7 © nahtah
...trafiam na ER7 i szutrem do wiaduktu...

...olbrzymi, jak się okazało, a rano taki okazały nie był...

...kark rozbolał od tej wysokości...

Bulwary Greckie
Bulwary Greckie © nahtah
...wpadam na Grecki Bulwar i delektuję się atrakcjami tej części trasy, skały co krok - rowerowy;)))...

Dojeżdżam na parking, pakuję rower i jazda na obiad, dziewczyny zadowolone po spacerze w Gerlitz proponują multikino i jedzenie na wagę - dobry pomysł, dosłownie jak swojskie danie. Kawa latte również na wysokim poziomie a puchar owocowej galaretki wymiatał....

....wracamy do Bolca, odstawiam kuzynkę i koło biedronki spotykamy poziomkowicza - kumpel z bloga i ze zlotów w trasie na nocleg do Kruszyna, chwila pitu pitu i umawiamy się na rano na małą rundkę...

...i koniec wycieczki, mini poziomka sprawdzona w boju, nie wiele brakło, by weszła w poprzek, po złożeniu...

...kiera w górę...

...siedzenie w gniazda i gotowe do jazdy, parę poprawek będzie, bo na starych podzespołach ale drobna kosmetyka i jest kuul.;)))

Zgorzeleckie "Greckie Bulwary" ukulane, wreszcie.;)))

Korona lata

Niedziela, 18 sierpnia 2019 · dodano: 18.08.2019 | Komentarze 3

Popołudniowy wypad na dni ceramiki do Bolca. Zjedliśmy frytki, lody, pogadaliśmy ze znajomymi i pokręciliśmy się tu i tam, impreza nad wyraz udana. Jazda rowerowa po rowerostradzie w te i we wte dziwna była, bo pusto jakoś, wszyscy spędzali czas siedząc, jedząc i popijając a upał na to pozwalał.;)))
A mnie trafiło się ukulać moją małą  koronę lata
- nazwałem tak mój sukces zdobytych kilometrów; po pierwsze - trzeci z kolei miesiąc lata przejechałem ponad 1kkm.;)))
Po drugie, w sierpniu suma tegorocznych kilometrów wyniosła już 6kkm a przede mną jeszcze 4 miechy kręcenia.;)))
Po trzecie, poradziłem sobie z kolanami i co najważniejsze z kręgosłupem, choć w obu przypadkach nic nigdy nie wiadomo, rękę muszę trzymać ciągle na pulsie.;)))
 Teraz mam tygodniowy odpust rowerowy, praca ma mnie pochłonąć w swe macki tyrania i mam nadzieję, że uda się skończyć do końca tygodnia.:(

Na dziś jestem 100% zadowolony, udało się. Dzięki wszystkim i wszystkiemu co taki stan rzeczy wywołało a nie było łatwo.;))))))))
Kategoria R-A-D-Z, z żoną

Trasa

Niedziela, 18 sierpnia 2019 · dodano: 18.08.2019 | Komentarze 2

Przedobiedni wypad na trasę - lotnisko, Krępnica, Osieczów, Kliczków, Bolec, R.....

Trasa na Kliczków
Trasa na Kliczków © nahtah
...pogoda zmienna, pochmurno w pierwszej części trasy i deszcz w Nowej Wsi Kraśnickiej....

...jednak nie zrażony opadem, w pewnym momencie dość intensywnym, docieram do Krępnicy, wrzucam na ruszt grześka i lecę lecę do Osieczowa, Kliczków, i zalew po drugiej stronie....

....powrót intensywny bo do Iwin z wiatrem. Wody w Kwisie sporo....

...obiad, kawka i krótka drzemka, popołudniu szykuje się wypad na ceramiczny rynek w Bolcu.;)))

Kategoria Czasówka

Nowa poziomka

Sobota, 17 sierpnia 2019 · dodano: 17.08.2019 | Komentarze 2

Popołudniowy wypad do Daniela, okukać Jego nowy nabytek a przy okazji pojeździć - jazda z kierą uss robi wrażenie. Robimy rundkę po regionie i odprowadzam Go do Żeliszowa a dalej sam przez Wartówkę do Bolca na rowerową.
Na zjeździe z Wartowic spada mi lampka i rozsypuje się na wszystkie części, nadjeżdżający samochód na moje szczęście mija elementy o włos.
Stoję w zupełnej ciemności, pośród lasu i szukam tego co zgubiłem a w szuwarach pobocza coś się rusza, chrzęści, łamie drobne gałązki, lampeczka przypięta do kasku zdaje egzamin rewelacyjnie, odnajduję wszystkie części i chodu do Łazisk, do pierwszych świateł.
Naprawiam częściowo uszkodzoną lampkę i spinam gumkami wyciętymi z dętki (wożę jak trytytki na w razie czego, przydały się) dalej lecę na rowerową do koziego ronda i do domu.

....fot nie robiłem, mało czasu a jazda z Danielem pochłonęła nam czas na rozmowie o technologii "poziomej".;)))

h 0:00 km/h:
Maks. pr.: km/h
Rower:

Dziki Gon

Sobota, 17 sierpnia 2019 · dodano: 17.08.2019 | Komentarze 3

Poranny wypad z rodzinką na wycieczkę - jedziemy autem na Grodziec, zamek na wulkanie przyjmuje brać rycerską i urządza turniej....

...wchodzimy na zamek...

...i przy okazji zwiedzamy...

...rycerze jeszcze odpoczywali ...

...ale ruch żebraków ....

...i czeladzi, spory...

...nie zabawiamy tam jednak długo i lecimy na Fudżi, na szczycie oglądamy krater z bliska...

...widoki wymiatają, trafiła nam się idealna pogoda...

...wymęczeni wspinaczką wracamy na obiad.........a dziki gon, to legenda o jeźdźcy bez głowy, który pędził na koniu w stronę Ostrzycy, dręczony swym przekleństwem wprost w ramiona demonów góry.:)

"Gumowy czas"

Piątek, 16 sierpnia 2019 · dodano: 16.08.2019 | Komentarze 2

Rodzinka na koncert a mnie pognało na kolejną trasę, telefon do Daniela i jedziemy razem - kierunek Lwówek przez Ocice...

Gumowy czas
Gumowy czas © nahtah
...tam spotykamy "gumowy czas", niestety w realu rozciągnąć się go nie da, słońce ucieka coraz bardziej, u mnie padły baterie w lampce migającej a drogowa została w Nyskey-u. Moja tylna i Daniela przednia ratowały nam widzialność i do R. Docieramy w iście szalonym tempie, rozjazd i koniec dnia.;)))

Kategoria W towarzystwie

Święto Ceramiki

Piątek, 16 sierpnia 2019 · dodano: 16.08.2019 | Komentarze 3

Wczoraj, między stoiskami na Bolesławieckim rynku, gdzie odbywa się Święto Ceramiki, wypatrzyłem poduszkę wypełnioną gryką i dziś, postanowiłem ją nabyć, to rzecz, która pozwoli mi na wygodniejszą pozycję leżenia, podczas snu....

Święto Ceramiki © nahtah  ...przy okazji złapałem kilka fot .....
Małe arcydzieła
Małe arcydzieła © nahtah
  ....stoiska zapełnione różnorodnym asortymentem, nie tylko czysto ceramiczną "awangardą"
Cuda niewidy
Cuda niewidy © nahtah
....ulice Bolesławca od Prusa po Asnyka wypełnione straganami z przeróżnymi dziwami, pięknymi, piękniejszymi i nie do opisania...

...ale te filiżanki, chciałyby bym umoczył usta w kawie, która wypełniłaby po brzegi materiał ręcznie malowany i wyceniony na 50zeta za jeden komplet, cóż, zabrałem fotę i poduszkę, rzeczy które bardziej wyjdą mi na zdrowie.;))))

...załatwione sprawy, pozwoliły mi na szybki powrót i na upichcenie obiadu na czas. Potem Ojciec przyjechał odebrać rower i dwa kilometry zrobiłem po szutrach odprowadzając Go na widokowy R. A za oknem słońce woła na kolejną rundkę po okolicy, dopijam kawkę z żoną i idę się bujać na jakiejś trasie.;)))