Maj, 2019

Suma kalorii:20369 kcal

Po pracy

Poniedziałek, 27 maja 2019 · dodano: 27.05.2019 | Komentarze 0

Przelot po rowerowej, spory ruch. Ciepło przyjemnie....

...trasy kipią zielenią...

...wiatry gonią chmury...

...a droga jest prosta...;)))

Kategoria R-A-D-Z, z żoną

Test

Niedziela, 26 maja 2019 · dodano: 26.05.2019 | Komentarze 0

Nimant po remoncie - dospawany uchwyt siedziska, nowy łańcuch x 3, korby, kaseta, tylna przerzutka i osłony na łańcuch (tekalanowe rurki fi16mm) likwidacja rolki i jednej sprężyny podsiodłowej oraz poprawienie parametrów siedziska. Po teście wychodzi na to, że mus wymienić wkład suportowy. Problemem było zdobycie linki przerzutki tylnej - 250mm zastosowałem starą, pozostałość z Nugetta, nowa będzie w przyszłym tygodniu....:)

...przy okazji przetestowałem trasę 5-tego rajdu w Warcie, trasa wyścigu na orientację...

...i mamy problem, oprócz krawężnika w Iwinach, którego będzie trzeba obniżyć, dochodzi złośliwa działalność crossowca, który to ów zapaleniec, z czystą pasją lata po drodze rowerowej poboczem i zrywa kliniec, który zasypuje asfaltową nawierzchnie, co  jest niebezpieczne dla mniej wprawionych rowerzystów, nie wspominając rolkarzy czy biegaczy.
Przed rajdem, będzie trza puścić się z miotłą i zrobić porządek a na całej trasie jest kilka takich odcinków do porządnego się spocenia.;)))

Do drogi tysiąca kałuż

Sobota, 25 maja 2019 · dodano: 25.05.2019 | Komentarze 0

Wczesny ranek, słońce ledwie przebiło parę promieni przez chmury i czaiło się na lepszą sposobność, chłodno, z lekkim wiaterkiem z zachodu.  Z początku nie chce mi się zaliczać szutrów i grzeję asfaltem w stronę wysypiska, wjazd obfituje koncertem fruwających....

...dookoła mglisty horyzont nie oferuje nic o co można zahaczyć się kadrem ale postawili już wiatę, stąd punkt widokowy,
miejsce urokliwe, bajka a przede mną,  trasa na Iwiny po której doświadczam wszystkiego co fruwająco ćwierka, co kica i wdzięczy się dla "kibica", co pełza sycząc  i spojrzenia takich co za chwilę w szaleńczym tempie umykać będzie w szuwary czy do lasu...

....w Iwinach, zostałem zaszokowany przeszkodą przy wjeździe na rowerową trasę - krawężnik wysoki niczym mur, aż się prosi o stwierdzenie, że to "zbrodnicza działalność wykonawcy", muszę to zgłosić, by przerobili przed rajdem, bo kraksa w tym miejscu murowana. Nie cykam foty - zapominam przez szok, rekompensuję sobie to przy kolejnej wiacie w Warcie...

...do Bobrowego szlaku jadę obwodnicą gdzie spacerujące dziki, przechodzą dumnie przez szosę, chowając się w wysokiej trawie a nad rzeką po brzegi wypełnioną , wszelkie jazy, kaskady nikną a woda prawie wchodzi na ścieżkę...

Pieni się i kotłuje
Pieni się i kotłuje © nahtah
...pieni się i kotłuje, przelewając się pod  czterema przęsłami...

...chwilę oddechu na wodami Krępnicy łapię i ruszam w stronę Dąbrowej a żółte kwiatki pod lasem przykuwają moją uwagę...

Droga tysiąca kałuż
Droga tysiąca kałuż © nahtah
...obieram kierunek na drogę tysiąca kałuż, półtora kilometra slalomu gigant uskuteczniam z prędkością 15km/h.
Udaje mi się nie wpaść w błoto, ani w kartofle, ani w krzaczory, dawno już nie widziałem tyle wody na tej krótkiej trasie ....

...za to kawałek dalej, te  kwiatki
żółte, obligują mnie do wejścia w zarośla podmokłe skąd wypłaszam małego zajączka a dalej bażanta...

...robię sesje i do Wilczego Lasu ale za przejazdem zmieniam zdanie - nie chce mi się podjeżdżać pod Krzyż, skręcam ostro w prawo i walę prosto przez Szczytnicę  do Tomaszowa gdzie przypadkiem spotykam chrześniaka, chwila gadu gadu i wspinam się do Warty, Złoty Młyn i nasza DDR-ka i znowu przejazd w Iwinach przez krawężnikowy mur, że też nie poszła fota echhhhh...

...kończę szutrowo, po szkle jadąc, czasowo, wyrabiam się co do joty i mogę szykować popołudniowy relaks.;))))))

Kategoria R-A-D-Z, Regionalnie

Podjazdy: 90 m

Na kawkę

Niedziela, 19 maja 2019 · dodano: 19.05.2019 | Komentarze 4

Popołudniowy wypad do Teściowej z synem  a dalej  nie dało rady, zbliżająca się chmura i grzmoty z niej doniosłe sprawiły, szybki powrót do domu.;)))

...zjazd do R. Do piekarni po ciepłe pieczywo.:)

Zapachowe "morza"

Niedziela, 19 maja 2019 · dodano: 19.05.2019 | Komentarze 4

Poranny wyjazd na spotkanie z Danielem, rześkie powietrze, bezwietrzny ruch i zero chmur, jechało się szybko a kierunek DDR-ką był jeden Bolec i Bobrowa ścieżka...

...nim jednak obierzemy właściwy kurs, najpierw zatrzymujemy się, by okukać góry...

...a w górach coś błyszczy albo błyszczą one;)))....

"Kapibara" © nahtah
na horyzoncie 'kapibara" takie pierwsze skojarzenie, strzelam zoomem i wychodzi zając olbrzym a Daniel już w pogoni za nim;)))

Bobrowa ścieżka
Bobrowa ścieżka © nahtah
...pod wiaduktem we dwie poziomki - tego jeszcze nie grali;)))....

...powrót koło Perły Żeliszowa już samotnie przez Ustronie...

Alejki Ustronia
Alejki Ustronia © nahtah
.... asfaltowe dywany w alejach starodrzewia zachwycają...

....a żółte morza odurzają zapachem, wiosna kwitnąca to raj dla zmysłów.;)))

Kalorie: 2075 kcal

Pstrągi Łąki

Sobota, 18 maja 2019 · dodano: 18.05.2019 | Komentarze 4

Czarny tydzień, wykończył moje energetyczne zasoby psychofizyczne a ratunek, w poranku sobotnim czekał. Gdy w piątek wieczorem z nadzieją wypatrywałem pogodowych zapowiedzi, liczyłem tylko na jedno - dzień w siodle - i nie zawiodłem się, obudzony wczesnym porankiem, dostrzegłem ostre promienie słońca, przebijające się przez szpary żaluzji.
Przesuwały się po meblach, coraz bardziej i bardziej rozświetlając pokój, westchnąłem radośnie a wszystkie następstwa  porannej pobudki stały się odległym bytem....

Droga do drogi
Droga do drogi © nahtah
....gdy wjechaliśmy na trasę....

Z widokowego punktu
Z widokowego punktu © nahtah
....góry dziś wymiatały, przejrzyste powietrze, ostre kolory i dal odległa bez zoomu jak na dłoni...

DDR-ka upiększona
DDR-ka upiększona © nahtah
...coraz bliżej końca budowy DDR-ki, nowe barierki w Iwinach...

...tydzień temu deszcz uniemożliwił nam dotarcie do celu, dziś umawiamy się z Ojcem i docieramy do Łąki pod Bolesławcem - rybka przedniego smaku była;)))...

....piaski "Mrówki" - za Mrówką (marketem budowlanym) jest droga potem ścieżka i błękitne wody Bolesławca, dzikie plaże i dzika natura...

...powrót wybraliśmy Bobrowym szlakiem, ciągnącym się wzdłuż rzeki Bóbr. Przejazd pod wiaduktem zawsze wzbudza wiele emocji...

....po rozstaniu w Kruszynie z "Tatusiem"wracamy naszą rowerostradą a soczystość zieleni, żółte szaleństwo i zapach wszelkiego kwiatostanu doprowadza nas do euforii pozwalając zapomnieć o jeździe pod wiatr...

....rowerostrada coraz piękniejsza a wszystkie mosty czy nad czy pod kołami naszych jednośladów dodają magicznego uroku...

...kropką nad i tej wycieczki to spotkane stworzenia, które zaszczyciły nas swoją obecnością na trasie, przepuszczamy, cierpliwie czekając, aż opuszczą niebezpieczną dla nich "zonę", by cieszyły swym wdziękiem kolejnych miłośników natury ;)))...

....odetchnąłem rowerowo a w oczach błysk życia.....;))))

Culunimbusy

Poniedziałek, 13 maja 2019 · dodano: 13.05.2019 | Komentarze 4

Popołudniowy wypad do....przerwany z powodu chmur, ciągnących z zachodu.
Sunęły powoli, ciągnąc smugi wilgoci.
Przyjrzałem się z bliska tym ulotnym tworom powietrza. Otaczały mnie na wszystkich kierunkach sfery niebieskiej, choć nade mną, błękit rozciągał się czystym kolorem, tkwiąc niczym dywan w kolorze lazuru, przetkany gdzie nie gdzie białym, delikatym barankiem. Sprawiał wrażenie doskonałej estetyki, w komponowanej w same centrum chaosu ....

Culunimbusy
Culunimbusy © nahtah
...a zaczęło się tak niewinnie, w lekkim chłodzie, w bezwietrznym ruchu na DDR-ce przy kamionce i tak kolorowo...

...im bliżej końca trasy (już w całości pomalowanej)  tym kolory wyostrzały się a horyzont ciemniał, zostawiając doskonały kontrast....

...nawet nie zauważyłem, kiedy ta chmura rozbudowała swoje skrzydła i parła za moim śladem, szukając miejsca na porządne lanie. Kończę jazdę nie ryzykując spotkania ze smugami, mokrego bata.;))))

Bez map, trasa prosta  z rodzaju tam i z powrotem.:)

Miała być rybka

Sobota, 11 maja 2019 · dodano: 11.05.2019 | Komentarze 0

Słoneczny poranek zapowiadał rowerowy dzień, kreśliliśmy kierunek trasy gdy zadzwonił telefon - ojciec - jedziecie, czy śpicie?;))) Padło pytanie i już wszystko wiedzieliśmy, umawiamy się na spotkanie przy rowerowej wiacie. Poranek słoneczny, nie ciepło, nie zimno, jedzie się przyjemnie. Ustalamy trasę i jedziemy.....

...na zjeździe w Wilczym Lesie wpadamy na pomysł, by pstrąga w Łące wrzucić na ruszt i zjeżdżamy  w świat żółtego szaleństwa....

....nasze plany zweryfikowała pogoda, po wyjeździe z Kraśnika, na zakręcie boczniówki, zaczyna kropić, nim dotrzemy do głównej (dwieście metrów) rozpadało się na dobre, na południowym-zachodzie zaciągnęło się mocno - po rybce, przeskakujemy główną na szuter....

....i wpadamy a padalca, rozłożył się na całe drodze i czekał, cykam fotę i przenoszę w trawę, umyka pod gęste trawy pobocza....

Dębowa aleja
Dębowa aleja © nahtah
...aleja dębowa przyszłej drogi rowerowej wymiata, już wkrótce zaczną się roboty, ma być mocno ubity, wysokiej jakości drobny szuter....

...jedziemy do rodziców na kawkę. Do domu, wracamy w deszczu,
Dudysia szaleje z aparatem, łapiąc deszczowe krople w kadr, nie powiem, mimo opadów jedzie się przyjemnie, bo "gdy pada deszcz majowy, chłopy! Czapki z głowy.";))))

Wspomnienia

Czwartek, 9 maja 2019 · dodano: 09.05.2019 | Komentarze 2

Po porannym deszczu zawitało słońce a po południu nawet zrobiło się cieplej....

Żółty odcinek Warty
Żółty odcinek Warty © nahtah
...nasza DDR-ka żółci się na prostym odcinku przed Wartą, jedziemy powoli, smakując widoki...

...a "żółte szaleństwo" stało się jeszcze bardziej żółte a woń odurzała, przywołując wspomnienia z długiego łykendu...

WSPOMNIENIA

....nadmorskie zachody....

...jeszcze nie wywietrzały....

....stare widoki, nie raz odwiedzane, stały się punktem obowiązkowej degustacji latte....

...ale drogi rowerowe to nie kilkanaście, nie kilkadziesiąt lecz setki kilometrów dróg czysto rowerowych i nadal robią kolejne.

Rozmarzony, snuję plany na przejazd całym wybrzeżem i tęsknię za szumem morskich fal, za wiatrem stawiającym opór, za chłodem wielkiej wody i za rowerowym rajem, to było piękne.;)))

Moczary "Koło-brzegu"

Sobota, 4 maja 2019 · dodano: 04.05.2019 | Komentarze 2

Zimno jak diabli, odczuwalna temperatura 3 stopnie. Jadę autem na przegląd - problem - pęknięty uchwyt tłumika, załatwiam sprawę drutem, bo mechanik zajęty i nie da rady. Ogarniam sprawę do 9,00....

...i jadę do centrum odszukać nadmorską DDR-kę do Ustronia M.....

...przejazd przez port owocuje perełkami...

...jest ich bez liku a słońce pozwala na zdjęcia...

....objeżdżam latarnię i kierunek molo...

...krążę, zachwycając się wszystkim...

...wpadam na rowerową i mknę z wiatrem po porcję rzeźbionej galaretki...

...rowerostrada wymiata, wzdłuż której między Kołobrzegiem a Ustroniem moczary, ciągną się kilometrami...

...szykują  wylęgarnie komarów...

...ale to też ostoja ptactwa...

....galaretka kupiona i powrót na rybkę w parku Żeromskiego,
potem spotykam dziewczyny, zaprowadzam je tam , wypijam kawkę i w trasę do...
.Stalowe rumaki
Stalowe rumaki © nahtah
...Grzybowa, pod wiatr jedzie się gorzej ale DDR-ka jest tak świetna, że nie przejmuję się tym wcale....

...słońce tak pięknie świeciło, podnosząc temperaturę, że pociągnąłem do Dźwirzyna...

...powrót z wiatrem to czysta przyjemność, jeszcze zakupy do kolacji i oczekiwanie na zachód.;)))