Marzec, 2021

WYWU

Niedziela, 28 marca 2021 · dodano: 28.03.2021 | Komentarze 0

Wreszcie nadszedł czas na rekonesans trasy na szlaku wygasłych wulkanów, zrobiliśmy to we trzech i zajęło nam to sporo czasu a szczytów wulkanów nie zdobywaliśmy i postoje były krótkie, co daje wymierny czas na jakieś sześć godz. spokojnej wycieczki. Do zdobycia jest pięć wulkanów a przejazd odbywa się w cieniu ośmiu....

...fot nie robiłem, zamglony horyzont i pozimowa, szara szata przyrody nic ciekawego nie dawała, za to bazaltowe skały, łatwo było dojrzeć wśród bezlistnych drzew...;)))

Zielonek

Niedziela, 7 marca 2021 · dodano: 07.03.2021 | Komentarze 0

Wiało oj wiało, zimnym, zachodnim wiatrem ale jechałem, najpierw pod Mogielniki na widokowym, chwila ćwiczeń na atlasie i zjazd do Iwin, zaliczam kolejny atlas i kierunek Lubków, tam postanawiam zdobyć wzgórze Zielonek.
Początek szedł w miarę, ale im bliżej szczytu tym gorzej a "wiater" dął prosto w twarz, przewiewał wszystkie nitki ciuchów, wnikał w mieszki włosowe, przenikał gruczoły łojowe, mięśnie i docierał do kości, ziębił szpik, krew przestawała się produkować ale nie przystanąłem, wjechałem na ten mały szczyt a tam....
widok na Okole i Kapele które stanowiły tło dla "Fudżi" a za tymi górkami Śnieżka i całe Karki lecz poświatą -"niebieskiej łaski", która rozlała się po Kotlinie J.- przymgloną mocno, magicznie, ledwo widoczna była.
Zjeżdżam z szutrów i docieram do lasu przed Złotym Młynem, cisza, spokój i trele wiosennych ptaków - zatrzymałem się na chwilę, co za rozkosz ciszy.
Rozpędzam się ze zjazdu przy młynie i gnam do Dionizego(dębu prastarego) jeszcze trzysta metrów przez gołe pole gdzie królował wmordewind i stacja Niebyłczyce - czyli stara wieś, obecnie Warta i rowerowa Bory-Łużyce.
Wpadam na trasę a za mną, wiaterek w plecki i sześć kilometrów bez wysiłkowego deptania w bezwietrznej ciszy, skręt na południe i trzy kilo podjazdu pod Mogielniki, ostatnia prosta szutrowa i kończę krótki wypad z dylematem - jaki rower użyć na rajd "szlakiem wygasłych wulkanów"? Bo będzie parę podjazdów, bo będzie szutrów wiele i trochę bikerów do kontrolowania na trasie i to jest pytanie na zastanowienie.;))))

Zastanawiam się mocno a w tle "Pocztówka z Chin" umila mi wpis.;)))

Kategoria krótki wypad

Z R. do Czapli

Sobota, 6 marca 2021 · dodano: 06.03.2021 | Komentarze 0

Krótki wypad z kumplem na rekonesans trasy....

...R. jest piękne, widok na Zamek Grodziec z pod wiatraka...

....kamienny krzyż w Górnych Raciborowicach przy trasie leśnej na zamek...

...zjazd do Czapli, widok na wieś a w tle dwa neki wulkaniczne czyli pozostałości po kraterach wulkanów, za środkowym drzewem Długota a wysoka górka po prawej to Kamienna Góra z byłą kopalnia bazaltu a obecnie wysypiskiem śmieci....

...po objechaniu Czapli wracamy do R. widok na wiatrak ze wzgórza za wsią....

...stromy zjazd do R.....

...zimny wiatr przegonił mnie do domu

Iguma

Środa, 3 marca 2021 · dodano: 03.03.2021 | Komentarze 0

Poniedziałek padłem, wtorek padłem a dziś, zwlokłem się na siłę i co! I guma, nie dałem się zbyć, zmieniłem, zakleiłem i ruszyłem ale już noc zastałem.Ciepłota pozwoliła mi na rondo w Bolcu czyli tam i z powrotem.;)
Kategoria tam i z powrotem