Hiady, plejady.....

Wtorek, 26 lutego 2019 · dodano: 26.02.2019 | Komentarze 5

Nocny wypad do...plan był śmiały, za śmiały jak na ograniczone zasoby czasowe i mocy, dzwonię do Daniela i jadę na spotkanie okukać Challengera - Focus....

..ale moje proste drogi mają zakrętów wiele, skręt w lewo i do Ustronia, skąd zjazd idealnym asfaltem na spotkanie w Żeliszowie....

...oględziny nowego nabytku, chwila rozmowy i w trasę do Bolca....

...jazda pod rozgwieżdżonym niebem a przy chwilowym postoju w szczerym polu, gdzie  ciemność spowiła świat, podziwiam konstelacje gwiazd - Orion wymiata a zanim Hiady, Plejady, Perseusz, Kasjopeja ale czasu nie ma, by zagłębić się w Mlecznej Drodze i roztrząsać, która piękniejsza lub bardziej tajemnicza jest.;)))

Kategoria nocna jazda

Daniel55
| 20:51 wtorek, 5 marca 2019 | linkuj Teraz niebo zanieczyszczone jest sztucznym światłem.
Nawet dysponując teleskopem trzeba szukać ciemnych miejscówek z dala od miast aby zobaczyć coś więcej.
W Izerach mamy Park Ciemnego Nieba, gdzie swego czasu organizowane były Ogólnopolskie Spotkania Astronomiczne "OSA".
| 12:13 wtorek, 5 marca 2019 | linkuj Kiedyś korzystałem z tego programu, świetna sprawa. Teraz tylko w naturze prowadzę obserwację i tylko, gdy zdarzy mi się nocna jazda. Za młodu nasiedziałem się w najbardziej ciemnych miejscach, wtedy niebo potrafiło być czarne a gwiazd tyle, że trudno było wyszczególnić poszczególne konstelacje, teraz, widać tylko konstelacje a wszystkie inne są jak za mgłą.;)))
Daniel55
| 20:45 sobota, 2 marca 2019 | linkuj Koński Łeb - interesująca i niestety ciemna mgławica. Aby ją dostrzec potrzeba bardo dobrych warunków i jeszcze lepszego sprzętu. Na szczęście w internecie nie brakuje zdjęć, dzięki którym możemy delektować się jej tajemniczością i pięknem. Niedługo na niebie pojawią się Jowisz i Saturn i inne ciekawe mgławice. Na necie możemy przeglądać niebo i obiekty np. tu :
| 10:05 sobota, 2 marca 2019 | linkuj Orion jest najprzyjemniejszym obiektem tej pory roku a za tajemniczy obiekt bardziej mam "koński łeb" ale polemizować na ten temat można by długo.;)))