Folwark na półwyspie

Czwartek, 20 czerwca 2019 · dodano: 20.06.2019 | Komentarze 2

Dzień dwudziesty; Dziś uderzamy na okrążenie jeziora Drawsko, oczywiście na pierwszy odcinek jazdy  idzie DK 163 do Rezerwatu Prosino, ruch Polek i Polaków nad morze wzmożony totalnie....

...jezioro Prosino to rezerwat faunistyczny z punktem obserwacji ornitologicznej - i chwila oddechu....

...bo jest tu co podglądać, o odpowiedniej porze roku i dnia jest tu ptaków mrowie...

...zmęczyliśmy Drogę Krajową i wpadamy do Kluczewa, poinstruowani jak dalej jechać docieramy do Folwarku na Półwyspie...

...wypijamy kawkę z goframi, z owocowym bukietem i lecimy na punkt widokowy ...

...znajdujemy parking dla rowerów;)))....

...i delektujemy się widokami jeziora....
Spiłówane rogi byka
Spiłowane rogi byka © nahtah
...na zjeździe do Warniłęg-u natykamy się na olbrzymie stado krów a wśród nich byk, ze spiłowanymi rogami wodził rej, bo konkurencji żadnej miał;)))...

...do Kluczewa kieruje nas grupa nastolatków, jednemu z nich padł rower i próbowałem reanimować lecz przekręcona nakrętka tylnej osi koła nie dawała szans na dalsza eskapadę, my za to trafiamy bez błędnie i delektujemy się ddr-ką relacji Połczyn Zdrój- Złocieniec...

...owa rowerowa kryje wiele atrakcji, jak między innymi ten pająk-ławka...

...rowerową docieramy do pałacu w Cieszyno, gdzie szamamy przepyszne pierogi, nad plażą z kąpieliskiem, gdzie szał "nagich ciał" wyrywał słońcu brąz;)))...

...z Cieszyno jedziemy w las o jedną drogę za daleko ale kapliczka odkryta na tej drodze mówi nam, że kierunek obraliśmy idealny.....

...leśna droga oferuje nam CISZĘ NIEBIAŃSKĄ, kilka kilometrów błogostanu...

...zjazd piaszczystą drogą wprost do Głęboczka nad plażę jeziora Krosino lecz stroje kąpielowe na kwaterze a walet nie wchodził w grę, na prawo i lewo wielu wczasowiczów długołykendowych...

...przeprawiamy się mostem nad rzeką Drawa co łączy ze sobą wiele jezior, które tak skrzętnie fotografujemy...
Pradawny Słowianin
Pradawny Słowianin © nahtah
...pałac w Siemczyno nie zaoferował nam niczego, bo przygotowania do wesela, więc mkniemy do Czaplinka na mrożoną kawkę a potem zjeżdżamy nad wodę i wzdłuż jeziora rowerową przy której odkrywamy zaklętego w drzewie Słowianina z przed wieków...

...Czaplinek jeszcze nie wszystkie tajemnice swoje nam zdradził ale jedno jest pewne, dojazd tu, z każdej strony oferuje nam polodowcowe uformowanie terenu i niespodzianki podjazdowe, pod które trzeba pchać.;))))

Samotny Biały Żagiel
Samotny Biały Żagiel © nahtah
Grill nastawiony, piecze się kiełbaska, na horyzoncie ciemne chmury spowiły wody jeziora, samotny biały żagiel płynie i płynie, a my czekamy na kiełbaskę i fajerwerki zachodzącego słońca.;)))