Lipiec, 2018

Po pracy

Poniedziałek, 16 lipca 2018 · dodano: 16.07.2018 | Komentarze 2

Nie dało rady na więcej, ale na spacerowym biegu, zaliczyliśmy parę widokowych miejsc....

...staw poflotacyjny w Warcie....

....pod wałami stawu....

...zjazd polną drogą do R, drogą która jest najczęściej zaorywana, obecnie nie do jazdy, choć przejechać da rady, tylko....

...trzeba uważać na pułapki typu; kałuża olbrzymia, poprószona pyłem ze ścierniska. Tak uwalonych kół w rowerze jeszcze nie miałem...

....a w domu kot rządzi, dziś sofa jego - jej...;)))))

Popołudniowo

Niedziela, 15 lipca 2018 · dodano: 15.07.2018 | Komentarze 2

Późnym popołudniem, pod błękitem nieba, przed siebie. Na rowerowej w Warcie, spotykamy trzech bikerów  z Wałbrzycha - jechali do Mielna, dali sobie czas do przyszłej niedzieli. Piękna wyprawa.;)

Trasa do Kraśnika, gdzie znaleźliśmy nową szosę, kończącą się w szczerym polu, dalej polna droga i wyszedł nam skrót do magicznego mostu na drodze Kruszyn-Kraśnik Górny i powrót tą sama trasą.;)))

I jeszcze panoramka ze skrótu, tam jeszcze pola przed żniwami,;)))

Przed poranną kawką

Niedziela, 15 lipca 2018 · dodano: 15.07.2018 | Komentarze 0

Rano, po siódmej na trasę, wcześniej się nie dało, choć cyrklowałem na szóstą.
Ciepły poranek i delikatny wiaterek, w R. spotkałem peleton szoszonów, w Lubkowie na szosie, wypatrzyłem dwa młode liski nie skore do ucieczki, dopiero gdy podjechałem na parę metrów, skryły się w polu kartofli.
W Szczytnicy, na drodze awaryjnej wzdłuż trakcji kolejowej, trzy szaraki gnały susami przede mną.

Trasa. Po drogach gminy.;)))

Wreszcie doczekaliśmy się
Film z 4 Rajdu

Dookoła burze

Sobota, 14 lipca 2018 · dodano: 14.07.2018 | Komentarze 1

Kilka poprawek przy Nyskey-u, podczas oczekiwania na burze, która nie nadeszła, bo poszła bokiem i jazda do Żeliszowa na spotkanie z Danielem...

...chwila pitu,pitu i na trasę , małe kółko po okolicznych szlakach i rozstajemy się w Żeliszowie....

,,,jadę do brata w Warcie przez Jaroszowice, te Stare....

...a dookoła pozostałości po burzach, gdzieś były, lecz ja, tylko jeden grzmot słyszałem.;)))

Trasa; R, Żeliszów, Stare Jaroszowice, Nowe Jaroszowice, Kraszowice, Nowa, Włodzice, Suszki, Żeliszów, Stare Jaroszowice, Wartówka, Warta, Iwiny, R.

Burza

Sobota, 14 lipca 2018 · dodano: 14.07.2018 | Komentarze 0

Wyskoczyłem na trasę a tu jak nie walnie jasny grom, tak stanąłem wryty, po chwili, łzy niebios spadły i powrót był szybszy niż wyjazd.;)))
Kategoria krótki wypad

Żniwa

Poniedziałek, 9 lipca 2018 · dodano: 09.07.2018 | Komentarze 5

Popołudniowy wyjazd w stronę gór....

...nowy dywanik położony, na razie pół kilometra ale ten skrót na Żeliszów już teraz wymiata;)))....

...przede mną jeszcze łany zboża ale za mną już  ściernisko i niknące  w oddali kombajny, żniwa idą pełną parą, choć do sierpnia tyle czasu.

Trasa, z R, skrótem do Ustronia, Chmielno, Zbylutów, Skorzynice, N.W.G. Sędzimirów, R.
Po drodze spotkałem ojca WolfPL., odpoczywał po 80-ciu kilometrach, niezły wyczyn.:)

Geościeżka

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 09.07.2018 | Komentarze 3

Wycieczka do Geoparku w Łęknicy.;)))

Wczoraj odpłynąłem, zmęczony całodniową organizacją wszystkiego, by wycieczka się powiodła ale od początku.
Po olbrzymich perypetiach z załatwieniem wszystkiego, wreszcie dzień wyjazdu.
Pobudka z pierwszymi kurami i szykowanie się, jazda po lawetę, parkowanie w odpowiednim miejscu (plac przy straży ppoż) i po rower, lawety pilnował WolfPL, który przenocował ją na swojej posesji (dzięki Krzysztof!)
O 7,00 pierwsi wycieczkowicze i pakowanie rowerów, zaraz po tym trudzie zjawił się bus, podczepianie poszło sprawnie, zostało jeszcze wpiąć pin i jazda a tu zonk, w lawecie pin 7-io bolcowy a w busie 13-to i co dalej?
Telefony gorące, bo to niedziela nie handlowa, zresztą o tak wczesnej porze i tak by było trudno cokolwiek zdobyć, na szczęście udaje się znaleźć w Warcie (dzięki brat!) te 7km bez świateł w lawecie daliśmy radę.;)))

Warta zapakowana, Kruszyn zapakowany i jazda do celu w miłej atmosferze i spokojną wyludnioną A18 do Żarki Wielkie, wypakowujemy się radośni przy straży ppoż - dziwny zbieg okoliczności;)))
Przechodzimy na drugą stronę jezdni i wjeżdżamy na sześciokilometrowy odcinek szutrowej drogi rowerowej do Łęknicy. Piękna trasa długości całkowitej 25km z Łęknicy do Tuplice.....

...roześmiane twarze mówią same za siebie, ścieżka rewelka, na całej długości w takim zalesieniu...

....przywitanie z geościeżką przy pierwszej bramie...

...i zaczynamy zwiedzanie Geoparku....

...jezioro Afryka - żelazna woda, życia pozbawiona ale kolorowa, czerwono-złocista...

...a hałdy wodą uformowane jak kopce termitów, lub księżycowy krajobraz jawiły nam swoją urodę...

...zainteresowanie było spore, choć nóg nikt moczyć nie spróbował;)))...

...nad innym jeziorkiem tylko kikuty drzew z byłego lasu, pochłoniętego zapadliskiem, w którym kwaśne deszcze swój zbiornik znalazły:)))...
Tu foty mi się skończyły a które można zobaczyć tu.

....i były jeziorka zielone, żywe, okwiecone a potem przejechaliśmy przez miasto i wjechaliśmy do Parku Mużakowa, zaliczyliśmy most z cegły murowany, i punkt widokowy - mauzoleum Twórcy tegoż parku i widzieliśmy krąg druidów, tam moc pradawną czerpaliśmy i dęby stare też widzieliśmy a nawet jednego w osiem osób objęliśmy;)))...

...a potem był zjazd do parku zamkowego i pod zamek Bad Muskau a tam koncert Swingu, chwilę posłuchaliśmy i na kawkę do powozowni.;)))
Jeszcze przejazd przez bazar, gdzie chętnych na zakupy nie było i powrót na parking do busa.
Powrót nam się wydłużył, bo A18 w stronę Bolca nie do jazdy a lokalne drogi do Gozdnicy wiele do życzenia pozostawiają ale docieramy z 15-to min. opóźnieniem. Pożegnanie , rozliczanie i powrót z Bolca rowerem, zmęczony ale usatysfakcjonowany, wycieczka moim skromnym zdaniem udana ale zawsze można lepiej.;)))

Pozdrawiam wszystkich czytających a chętnych do uczestnictwa zapraszam w przyszłości, na pewno w tym roku odbędzie się (jak pozwoli pogoda) wyjazd do Lipian na "Święto Pity".;)))

Kategoria w grupie

Laweta

Sobota, 7 lipca 2018 · dodano: 07.07.2018 | Komentarze 2

Dzięki uprzejmości WolfPL, który przygarnął na noc lawetę, mogłem przy okazji potrenować pakowanie rowerów przed jutrzejszą eskapadą a potem szybki przelot szutrami do  Warty do brata. Powrót rowerowa.:)

.....widoki widziane nie raz, nie dwa a dalej urzekają, chociaż panorama nie oddaje rzeczywistości - gór nie widać.;)))

Późnym rankiem

Sobota, 7 lipca 2018 · dodano: 07.07.2018 | Komentarze 2

Szybki przelot do Bolca stałą i powrót główną. Pierwszy raz od otwarcia rowerowej drogi, pojechałem główną, mały ruch i szybka jazda skusiła mnie do przypomnienia sobie jak to kiedyś się jeździło.;)))

Ogród

Czwartek, 5 lipca 2018 · dodano: 05.07.2018 | Komentarze 2

Urodzinowy wypad na ogród teściowej.....

....kawa wypita, porzeczki zjedzone...

...nie nie, tych fruwających nie jedliśmy;)))...

....lecz gościna krótko trwała, na horyzoncie, burzowe chmury, po takim upale na pewno coś walnie.;)))